Regnritt

Idag fick jag rycka in som vikarie för Linnéa. Hon ville för en gångs skull hellre umgås med en kompis så då ställer man ju upp såklart! :) Jag tycker att hon är så pass fokuserad på hästarna och sin ridning och oftast går det före allt annat (utom möjligen skolarbetet), så dom gånger hon ber mig så hjälper jag gärna till om jag har möjlighet.

När jag hade mockat och gjort klart höpåsar och allt sånt så gick jag och hämtade Avve i hagen. Medan jag borstade så började det såklart ösregna ute! Typiskt! Men men, det är bara att klä sig efter väder och pallra sig ut. 

Jag var lite dressyrsugen, men eftersom det regnade så pass rejält så var det ganska halkigt där vi brukar rida dressyr. Därför fick det bli dressyrövningar efter grusvägen istället. Det funkar ju också. Man kan ju inte rida så mycket på böjda spår, men det går utmärkt att träna rakriktning, sidvärtsrörelser, övergångar, halter m. m.

I förmiddags hade vi stallmöte för att prata igenom lite nya rutiner. Det blir ju inte så krångligt på våra stallmöten eftersom det typ bara är jag, Linnéa och Chrille. Det blir liksom inte så många viljor att ta hänsyn till! ;)

Camilla som har jobbat i stallet har slutat för att börja plugga istället. Det innebär att det blir ganska mycket för Chrille. Därför kommer vi nu att börja fixa våra egna hästar på morgonen. Lunch fortsätter dom att ge eftersom dom ändå alltid är i stallet mitt på dagen. Det känns dock helt okej. Förr hade vi ju nästan alla utfodringar. Och det är egentligen riktigt mysigt att gå ut till stallet på morgonen. Man har en massa härlig positiv energi sen som förhoppningsvis räcker hela dagen! :)

P & K/ Ponnymorsan

                  Bjuder på en mysig bild på vår drever Märta innerst inne hellre myser i sängen än jagar rådjur! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0