Mysiga morgnar

Nu när jag haft stalltjänst några morgnar så inser jag ju hur mycket jag har saknat det! Det är så fantastiskt mysigt att komma ut till stallet på morgonen! Tara gnäggar och ser så glad ut när man kommer! Visst, jag inser ju att det inte är mig hon längtat efter utan maten! Men jag kan ju alltid låtsas... ;)

Sedan när man serverat kraftfodret så står hästarna och mumsar och tuggar och det låter ju så gott! :) När jag har släppt ut ponnyerna och fyllt på vatten i baljan så kan jag stå hur länge som helst och bara titta på dom när dom käkar hö.

Och efter en sån start på dagen så är liksom förutsättningarna rätt goda att även resten av dagen ska bli bra! Naturligtvis finns det dagar när det inte är lika kul att gå ut. När det är smällkallt och det har snöat och drevat en halvmeter under natten så att man knappt tar sig till stallet och ännu mindre får upp stalldörren. Då kan man hålla sig för skratt. Men tills dess kan man i alla fall passa på och njuta! :)

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0