Loppis och regn

Tyvärr blev det ingen större kommers på loppisen den här gången heller. Jag tror faktiskt att folk hellre hittar på inomhusaktiviteter när det småregnar hela dagen. Och jag förstår dom. Man kände sig faktiskt lite smådum när man frivilligt satt där i regnet och hoppades på att få sälja lite grejer. Men som tur var höll sig i alla fall temperaturen  över 10 grader så jag frös inte speciellt mycket trots allt. ;)

Helt ärligt så gick vi minus på dagen. Linnéa köpte nämligen en uppsättning dressyrdamasker till Avve. Det MÅSTE han ju bara ha nu när han ska leka dressyrponny i höst! ;) Sedan slank vi in på Royal och shoppade en liten lime-grön grep att ha i transporten när vi åker på tävling. Helt perfekt att ha med så man enkelt kan hålla rent i transporten när man bara är borta över dagen!

Dagens plus var helt klart alla trevliga människor som kom förbi och surrade en stund i regnet! Dessutom passade jag på att kolla på några fina kallblod eftersom kallblodsföreningen Sleipner hade premieringar på travet idag! :) Snacka om fina hästar! Jag har en liten förkärlek till kallblod. När jag var ung en gång för länge sen hade vi ett nordsvenskt sto som hette Smedsmyrans Riva. Det var en helt fantastisk häst! Jag kanske berättar mer om henne nån gång! :)

P & K/ Ponnymorsan

                              Denna soliga bild är från loppisen i juni... Idag klarade man sig utan solbrillor!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0