Läktarhäng

Planen var egentligen att Avve skulle få hoppträna på ridhuset idag. Men ryttarinnan tyckte att det blir lite mycket hoppning med tanke på att han ska gå Pay&Jump på tisdag och tävla lördag och söndag. Så i stället blev det så att vi drog upp honom till ridhuset och sedan for Linnéa och Tove ut och red i skogen tillsammans.

Det kändes lite onödigt att köra hem under tiden så jag stannade kvar och satt i höstsolen och kollade när några av mina kompisar red dressyrlektion. Riktigt trevligt var det! ;) Och tänk vad man lär sig mycket av att sitta och titta och lyssna. Speciellt när det är en bra instruktör som förklarar saker och ting på ett pedagogiskt sätt. Jag fick faktiskt flera aha-upplevelser. ;)

Sedan kom Toves mamma förbi och vi fick en trevlig pratstund, vi ponnymammor emellan. Mycket trevligt! Eftersom Linnéa inte rider med någon grupp nu så saknar man faktiskt det där läktarhänget. När man sitter där ett gäng föräldrar (oftast mammor) och surrar och har trevligt medan ungdomarna tränar.

Men innan tjejerna var klara och vi fick åka hem så trodde jag faktiskt att jag skulle frysa ihjäl! För fy vad kallt det blir nu så snart solen börjar gå ner! Jag säger bara det; det blir att ta med VARMA kläder till Luleå i helgen!

P & K/ Ponnymorsan

                                                        
Linnéa och Tove på VILD uteritt nov. 2010! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0