Laddad ponny!

Idag hade jag ledig förmiddag. Så då passade jag på att pyssla om vår skadade hjälte! :) Efter mockning och diverse stallfix så tog jag in honom från hagen och borstade upp honom ordentligt. Blank och snygg ska man va´ även om man är skadad! ;)

Sen tog vi en liten promenad. Först tänkte jag bara ta honom i grimma, men jag ändrade mig i sista stund och tog på träns och kedjegrimskaft. Och det var tur! För shit pommes frites vad han var laddad! Han höll huvudet så högt så man kunde tro att han var 1,70 istället för 1,48! När vi gick förbi lösdriften skulle ju såklart travhästarna dra igång värsta rejset! Gissa om Avve blev lugnare av det? Nä, inte direkt! 

Hahaha! Jag hade fullt sjå att hålla honom! :D Nu har vi ju dragit ner på kraftfodret så förhoppningsvis ska han väl lugna ner sig lite så småningom. Annars kan det här bli en spännande månad. För att inte tala om hur spännande det blir när Linnéa ska börja rida honom igen!

P & K/ Ponnymorsan

Busponnyn! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0