Joggingtur

Det blev ett ganska kravlöst och avslappnat pass med Avve idag. Han har ju gått rätt hårda pass i helgen med Pay & Ride i lördags och två timmars uteritt igår, så vi tog oss en liten joggingtur efter sandvägen runt hagarna. Det var faktiskt ganska skönt ute. Med gårdagens frostskador i färskt minne hade jag såklart klätt på mig alldeles för mycket. ;) Men hellre det än att frysa!

Vi joggade på i låg form och i ganska stor trav så att den långbente skulle få stretcha ut lite. Imorgon blir det troligtvis två klasser på Pay & Jump, så det kan ju vara ganska skönt för honom att bara få ladda om idag. Förhoppningsvis får han även lite pedikyr idag, för hans hovar börjar se lite tråkiga ut och ena bakskon sitter inte riktigt 100.

Jag hade ju tänkt bjuda på lite härliga höstbilder idag, men lagom till jag skulle ut till stallet så mulnade det såklart på. Nåja, några bilder blev det i alla fall även om dom inte blev så soliga som jag hade tänkt! ;)

P & K/ Ponnymorsan

 
Lite tråkig bild kanske, man ser ju knappt hästarna. Men man ser i alla fall hur fina vidsträckta hagar travhästarna har! Tänk om alla travhästar hade det så här bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0