Höst = förkylning

Med höstens intåg brukar ju förkylningarna komma som ett brev på posten. Och mycket riktigt blev både make och dotter förkylda igår. :( Vilket naturligtvis gjorde att mamman fick rycka in som stalljour! Igår hade jag varken tid eller ork att rida efter jobbet, så då blev det bara att fixa mockning, mat och lite TLC till ponnyn. ;)

Idag började jag inte jobba förrän kl. 13 så då passade jag på att rida på morgonen. Riktigt mysigt var det då hösten visade sig från sin bästa sida tidigare idag! Trimmade dressyr på gräsbanan som idag var lite torrare. Det fick bli mycket travarbete med mycket ställning och fokus på formen. Avve blir gärna lite låg i formen (i alla fall när jag rider), och då blir han även lite snubblig. Så vi tränade på att han skulle gå i en lite högre form.

I galoppen jobbade jag mycket med förvänd galopp. Det gick riktigt bra. Avve var jättefin och samarbetsvillig. Efter ca. 50 minuters dressyrande travade vi av runt hagarna och då tror jag att han tyckte det var ganska skönt att få gå i en lite lägre form. ;)

Kom förresten på idag att vi inte bara är fullbokade helgerna framöver, vi är ÖVERbokade! Den 30/9 är ju Tomas Torgersen här och har hoppträningar. Samma dag har vi biljetter till Patrik Kittels clinic i Umeå! Det är inte ofta man har såna angenäma problem när man bor så här långt från all ära och redlighet! ;) Men jag hoppas att någon av reserverna till hoppträningen vill rida i stället för Linnéa den dagen, för clinicen är ju som en once-in-a-lifetime-upplevelse!

P & K/  Ponnymorsan

                                                                                       
Snaaaark!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0