Vilodagen

Uppdateringen har inte varit den bästa på sista tiden vilket jag ber om ursäkt för. Tyvärr har både orken och inspirationen lyst med sin frånvaro. Förkylningen from hell börjar ta ut sin rätt och jag är därför helt slut. Dessutom har det inte hänt så mycket spännande som är något att skriva om. Känner inte riktigt för att göra någon recension på SRK-tävlingen heller eftersom jag är ganska partisk... ;)

Avve har i alla fall fått påbörja sin igångsättning lite lätt. I veckan har han skrittats uppsuttet och det har enligt Linnéas rapporter gått oväntat bra. Han har hållit sig på marken och skött sig exemplariskt. Det är bara vid den läskiga ladan som han är lite stressad, men det kan man ju å andra sidan inte säga något om. Det är ju allmänt känt att det bor en monsterfamilj bakom ladan.

Sedan hade jag möte med ponnyryttarna i torsdags vilket såklart piggade upp tillvaron lite. :) Det är ett väldigt härligt gäng och man blir verkligen glad av att träffa dom!

Idag åkte vi en sväng till ridhuset och Linnéa hoppade Tucci. Det gick hur bra som helst. Dom kom lite fel på ett par hinder, men det löste sig när dom tog om det igen. Ska bli väldigt spännande att se hur det går på tävlingarna nästa helg.

På minussidan denna vecka: Tara har fått hosta. :( Hon har ingen feber och är inte snorig men hostar ganska mycket av och till så hon får vila så får vi se hur det hela utvecklar sig.

Men nu ska jag parkera mig i soffan igen och fortsätta att kurera mig. För nu jäklar ska den här förkylningen ge sig!!

P & K/ Ponnymorsan

                                                                          Det är skönt att vila!
                                                                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0