Tävlingstillfällen

Sitter och förkollar lite på tävlingsterminen för 2013. Nu är den ju inte fastslagen ännu och jag hoppas VERKLIGEN  att det tillkommer lite tävlingar. För jag måste säga att det ser tunnt ut. I hoppning är det nu 10 tävlingar inplanerade i distriktet för hela 2013, i dressyr är det 6 tävlingar. Norrbotten ser inte mycket bättre ut, det är faktiskt ännu färre dressyrtävlingar där. Och nu snackar vi alltså SAMTLIGA  tävlingstillfällen för ponny! Lokal, regional och nationell.

Har man då vissa helger uppbokade, till exempel med jobb, då blir det inte så många tävlingar man kan åka på under året. Visst kan man vidga sina vyer, men jag känner faktiskt inte att jag har varken lust eller råd att köra till exempelvis Sundsvall (40 mil enkel väg) för en tävling.

Jag vet inte riktigt vad det beror på. Men det är klart, är det inte fler anmälda till dressyrtävlingarna än det är nu till helgen så förstår att klubbarna inte är så sugna på anordna dressyrtävlingar. Men till hopptävlingarna brukar det ju ändå komma många ekipage.

Eller kanske känns inte ponnysporten så viktig? På stor häst ser det nämligen lite annorlunda ut. 15 hopptävlingar och 12 dressyrtävlingar i Västerbotten. Det blir ju lätt en ond cirkel. Det är svårt att motivera ponnyryttarna att stanna kvar på ponny något år till om det finns mycket mer tävlingsmöjligheter på stor häst.

Men som sagt, hoppas att det tillkommer en massa tävlingar vid tävlingskonferansen i november!

P & K/ Ponnymorsan

                                                           Jag vill ha FLER tävlingar att stå och frysa på!!

Kommentarer
Postat av: Ewe

Det är verkligen trist när det blir så :( man vill kunna åka på en hel del tävlingar för man kämpar ju trots allt så mycket för det ..
Men är Linnea intresserad så får hon så klart jätte gärna tävla tucci lite där i början på säsongen och våren ;) det tar ju säkert ändå ett tag innan jag är igång ;)

Svar: Det skulle hon säkert tycka var roligt! :)
Maria

2012-10-15 @ 21:28:29
URL: http://evi0627.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0