Stalltjänst

Idag har jag varit ledig från jobbet och ägnat förmiddan åt att ta hand om Tara. Hennes fodervärdar har det lite hektiskt på måndagar så varannan måndag kommer jag att ta hand om henne eftersom jag ändå är ledig då. Det känns jättekul! :)

När jag kom ut till stallet var det helt tomt. Våra travkompisar hade åkt på tävling i Umeå så jag fick ha stallet för mig själv. Ganska skönt faktiskt. Dagtid är det annars ganska rörigt med hästar som ska selas, ut och tränas och duschas. Jag satte på radion och pysslade på i min egen takt. Vilket inte är så snabbt just nu eftersom jag är ganska slut i kroppen efter förkylningen. Fast å andra sidan, varför ha bråttom när man inte måste? ;)

Passade även på att mocka Avves box så att Linnéa ska få lite mer pluggtid i afton. Jag hörde faktiskt inte Tara hosta medan jag var i stallet (peppar, peppar), men hon fick ändå vila för säkerhets skull. Det var i alla fall väldigt trevligt att jobba lite i stallet igen. Det var ett tag sedan. Men hjälp vad slut jag var sedan! Det  blev inte mycket gjort hemma i eftermiddag! Somnade på soffan en stund och har tvättat ett par maskiner, that´s it. Inte för att jag är orolig. Hemmajobbet finns nog kvar till en annan dag... ;)

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0