Spansk skritt

Har varit ute på promenad med Moronet nu på förmiddan. Han tyckte att Norrland verkar vara ett spännande ställe! :) 10 minusgrader ute, traktorer, travhästar OCH en båt på stallplanen! Utan att överdriva kan jag säga att han var ganska spänd! Jag kände mig rätt liten där han gick i spansk skritt med huvudet upp i luften och skrek till dom andra hästarna! ;)

Han blev lite besviken när vi gick in i stallet igen. Jag törs dock inte riskera att släppa honom i någon av våra hagar. Dom är väldigt gropiga efter allt regnande och nu när det blivit så kallt är det ju stenhårt. Tänk om han skulle riva upp senskadan igen nu när han börjar bli bättre! Linnéa får ta en prommis med honom igen i eftermiddag så han får röra lite på sig. I afton kommer ju hans nya mattar och hämtar honom.

Nu är det dags att dra iväg till jobbet och imorgon är ju dags för Krafthoppet där Linnéa ska debutera på stor häst! :)

P & K/ Ponnymorsan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0