Hjälten Cortucci

Lördagens hjälte måste ju ha varit Cortucci! Efter att ha missat en placering i första klassen med en hårsmån (klassens snabbaste tid i omhoppningen men ett litet ynka skitpet) var Linnéa laddad till tusen att ta revansch i andra klassen. Även i den klassen nollade dom grunden och i omhoppningen var det satsning som gällde! :) På ett hinder tog Tucci i så hon nästan hoppade Linnéa ur sadeln. Linnéa var ur balans och hade knappt fått åt sig tyglarna till de följande hindren, bland annat en kombination. Men duktiga ärliga Tucci hoppade ändå! Och faktiskt så nollade dom och blev femma! Så himla kul!

Söndagen startade dom bara 110. Det blev en jättefin runda med fina språng fram till näst sista hindret. En ganska stor oxer direkt ur sväng som blev lite svår, så där blev det tyvärr två stopp. Men både Linnéa och Evelina som äger Tucci var jättenöjda med helgen.

Själv har jag haft en lite ovanlig tävlingshelg. Jag som alltid brukar ha stenkoll på allt när vi är på tävling. Jag brukar alltid gå banan med Linnéa och hjälpa henne på framridningen. Nu var det ju Evve som kände hästen bäst, så hon fick gå banan och coacha. :) Det var lite svårt att hålla sig lite i bakgrunden, men Evve är superduktig och gullig så jag litar ju på henne till 100%! Och det var faktiskt lite skönt också att kunna sitta på läktaren och titta på andra ekipage medan Linnéa hoppade fram. ;) Det var nog en bra inskolning för mig för det är väl mer och mer så det kommer att bli. Lill-gumman börjar ju vara så duktig och självständig så snart är jag väl mest chaufför och sällskapsdam när vi åker på tävling! ;)

I övrigt så får Avve börja travas lite nu i veckan. Det är tyvärr väldigt hårt och dåligt underlag så det blir nog att ta med honom på ridhuset när Linnéa ska rida Tucci. Tara är äntligen fri från hostan och har också börjat sättas igång igen. Hon hade tydligen varit väldigt taggad när Lovisa red igår! Busponnyn! :)

P & K/ Ponnymorsan

                                                     Bilden är från Tomas-träningen. Foto: Felicia Marklund



Kommentarer
Postat av: Lotta

Dom var verkligen jätte, jätteduktiga i helgen!

2012-10-30 @ 15:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0