Filbunken

Har varit ute på dagens promenad med Avve nu på förmiddan. Man känner knappt igen honom från förra veckan! Eller rättare sagt; nu känner man igen honom som han BRUKAR vara när man är ute och går med honom! Han var lugn som en filbunke och traskade på bredvid mig som en gammal golden retriever. Eller kanske som en labrador med tanke på färgen då! ;)

Jätteskönt att han taggat ner lite och känner sig mer tillfreds med livet som konvalescent! Även om han är väldigt pigg och ibland ganska busig när man rider honom så brukar han alltid gå som ett lamm när man promenerar.

Imorse ringde jag även och bokade in hovslagaren till båda ponnyerna. Nästa vecka kommer han och jag tror att det är lika bra att sätta på vinterskor nu. Man vet ju aldrig när vintern kommer. Tänkte prova att trycka in hörselproppar i broddhålen tills det blir dags att brodda. Någon som har provat det tricket? Fungerar det bra?

P & K/ Ponnymorsan

                                                                       Jag vill ha sommar igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0