Stannar hemma

Tanken var ju att jag skulle åka till tävlingskonferensen i Vännäs idag. Av olika anledningar blev nu inte så. Ärligt talat känns det både och. Det hade såklart varit roligt att vara med, men när jag nu sitter och tittar ut genom köksfönstret så känns det ganska skönt att slippa åka dom 34 milen till och från Vännäs i denna dimma! Jag är inte riktigt förtjust i långkörningar och speciellt inte om det är dåligt väglag eller dimma.

Det får bli lite hemmapyssel istället. Tänkte fixa i ordning granriset och belysningen som jag brukar ha i blomlådorna på framsidan av huset. Inte för att det känns som om det snart är advent heller. Konstig november vi haft. Normalt sett brukar vi ju ha ganska kallt och hunnit få en del snö vid det här laget. Nu är det bara blött, mörkt och dimmigt.

Nu är det inte så länge kvar innan den årliga Luciashowen på ridhuset heller. Jag kommer väl som alltid att vara med och serva bakom kulisserna. Vi är 3-4 lite mer vuxna personer som brukar hjälpa till att hålla lite ordning på deltagande ungar och hästar, bära fram rekvisita, dela ut facklor till fackeltåget m.m. Det brukar vara jätteroligt! Det är först efter Luciashowen som man känner julstämningen komma smygande!

P & K/ Ponnymorsan

                                            Tove/ Baronessa och Linnéa/ Tara under fjolårets ponnykadrilj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0