Om jag får säga det själv...

...så har jag varit ganska effektiv idag. Började som vanligt med att utfodra och släppa ut ponnyerna. Sedan blev det att åka till jobbet trots att jag egentligen är ledig idag. Vi hade besök av en säljare som skulle informera oss om lite nyheter så jag var bara med på det sedan bar det av hem igen.

Efter det följde lite matinköp, lunchintag och ombyte till stallkläder. För nu var det dags att lasta över höet som snälle maken hämtade i helgen från hästtransporten till ladan. Sedan red jag ut med Tara en timme i skogen. Hon var pigg och glad som vanligt! :) Tyvärr är det fortfarande stenhårt ute men vi passade på att galoppera lite i skogen där det var lite bättre underlag.

När all stalltjänst var klar tyckte jag att det kanske kunde vara på sin plats att snygga till lite inne också! Och varför inte passa på att laga lite middag till familjen också! :) Jag hann precis svälja sista tuggan innan det var dags att gå ut till stallet igen, koppla på hästtransporten på bilen och skjutsa Linnéa och Avve till ridhuset.

Det blev förresten ett ganska livligt träningspass idag. Avve fick slippa bomullen i öronen och tyckte att det var väääldigt spännande med alla ljud! Så det blev några bockserier och bakutsparkar! Men man får väl främst se det som ett friskhetstecken! ;)

Nu är alla hästarna nattade och jag ska försöka ge mig själv en spark i baken så att jag kommer mig till duschen. För sedan är det jag som ska slappa i soffan och se den otroligt spännande tv-serien Homeland!

P & K/ Ponnymorsan

                                                           Tara och hennes sommarkompis Madonna 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0