Och nu då??

Jaha, vad ska man NU hitta på i helgen? Hux flux blir det ingen hoppträning för oss när Tomas Torgerssen kommer för en andra träningsomgång med Skellefteås hoppryttare. Tucci är enligt rapport ordentligt svullen där hon gjorde sig illa igår så hon måste få vila så att det läker. Linnéa hade kunnat få vara med på Mave istället, men hon kände nog att hon känner honom lite för lite. Han är ju ganska busig och kan både bocka och göra riktiga bakutsparkar så det kändes lite för riskabelt med tanke på att det kommer att vara många hästar och människor i manegen.

Det är helt sjukt egentligen vad alla skellefte-hästar skadat sig i höst. En efter en har fått hoppa av Tomas-träningarna och reserver har fått hoppa in. Nu börjar det nog inte finnas fler reserver att tillgå. En riktig oturshöst och jag tror tyvärr att det var Avve som startade trenden. Ett tag tänkte jag nästan att det kanske är något fel på underlaget i manegen, men det är då helt olika skador så det är nog bara ren och skär otur.

Imorgon ska jag i alla fall ta hand om våran skadade hjälte (som ju verkar vara frisk nu). Vi får se vad vi hittar på. Det är som sagt sämst underlag ute nu så man får helt enkelt göra det bästa av situationen.

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vi har också haft en helt extrem otur med skadade hästar - på vårt stall. Den ena efter den andra ... men liksom hos er, helt olika saker. Ett tag tänkte jag tanken att det var vår hästhållning, som jag eg är så stolt över, skulle vara orsaken. Men nä jag tror inte det. Vi får hålla tummarna att det vänder!!

Svar: Ja fy så tråkigt med alla skador! Hoppas att eran otur tagit slut nu!
Maria

2012-11-09 @ 21:17:51
URL: http://pernillaodlund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0