Livskvalitet

Idag har jag min Tara-måndag. Varannan måndag kommer jag att ta hand om Tara eftersom båda fodervärdarna rider på lektion på måndagkvällar och har lite svårt att hinna med. Och vilken härlig dag jag prickade in! Strålande sol och någon ynka minusgrad! Det är verkligen livskvalitet det!

Vi red ut i skogen i drygt en timme. Tyvärr är det ju väldigt hårt och fruset på marken, så någon galopp blev det inte till Taras stora förtret. ;) Men vi jobbade ändå på rätt så bra i både skritt och trav. Den lilla vita var faktiskt lite svettig när vi kom tillbaka till stallet.

Mitt i skogen när vi skrittade på lång tygel efter en skogsväg gjorde Tara något lustigt. Med bestämda steg skrittade hon fram till en vattenpöl, skrapade upp ett hål med hoven i den tunna isskorpan och drack! :) Under alla mina år som hästtjej har jag aldrig varit med om att en häst gör så när man rider! Och jag kan på en gång tillägga att hon hade tillgång till vatten i hagen hela morgonen innan vi for ut. Hon är ju ganska rolig den lilla ponnyn!

Tack vare den lilla vita lurviga vitamininjektionen så har jag nu laddat upp med energi för att ta itu med allt tråkigt innejobb som man ska passa på att göra när man är ledig!

P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0