B, BE eller utökat B??

Ikväll har jag varit på informationsträff om de nya körkortsreglerna som träder i kraft den 19/1 2013. Ni vet det nya som gäller angående släp. Det var Västerbottens Ridsportförbund som arrangerade träffen i SRK´s kafeteria. Som expert på området hade en trafiklärare kallats in. Han hade lite sjå att få oss lite trögtänkta hästmänniskor att fatta galoppen (!), men till slut tror jag ändå att poletten fallit ner för de flesta av oss.

Även om det känns lite nytt och konstigt så verkar det ju ändå som om det blir lite enklare att räkna ut vad man får dra och inte. Nu blir det att ta fram registreringsbevisen för bilarna och hästtransporten och räkna totalvikter. Frågan är bara hur man ska veta exakt vad hästen väger? Tänk om man ligger precis på gränsen och så blir man kontrollerad och det visar sig att hästen har gått upp i vikt? ;)

Jag och Sara som satt bredvid mig kom även fram till att det gäller också att se till att själv hålla vikten samt att hitta en liten och lätt hästskötare så att man får lasta så mycket grejer som möjligt! ;) Bäst att börja käka mer sallad och mindre go´fika när man är på tävling med andra ord!

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer
Postat av: Lotta

Gud så trist m sallad på tävling!
Det är ju en av dom mysiga sakerna att få äta o fika gott😉

Svar: Hahaha! Ja det har du rätt i! Jag tror jag skippar det! :D
Maria

2012-11-06 @ 22:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0