Avve-dag

I måndags hade jag ju min Tara-dag och idag var det Avve-dag! Det var faktiskt första gången jag red honom ute sedan han gjorde sig illa. Dels har det inte riktigt varit läge och dels så har jag helt ärligt gruvat mig lite... ;) Jag vet ju hur taggad han kan vara i vanliga fall och när han har lite överskottsenergi så brukar han mest gå och leta efter saker att jaga upp sig över. Alltid kan man hitta någon anledning att kasta sig, studsa på bakbenen eller bocka. :)

Men idag var han riktigt fin. Det blev lite skritt- och travövningar efter vägen runt hagarna. Det är typ enda stället man kan rida på nu. Men det gick då i alla fall ganska bra. Avve var väldigt medgörlig och brydde sig inte ens om när Chrille och Anki körde förbi med ett par travhästar. Hästar med sulky är ju annars lite suspekta och man bör alltid hålla sig på avstånd från dom! ;)

Har ni förresten sett att Sara Algotsson och RGB nominerats till Årets Kvinnliga respektiva Årets Manlige Idrottare inför Idrottsgalan? Jättekul att dessa fantastiska idrottare och förebilder uppmärksammas! Jag tror dock inte att någon av dom kommer att vinna i slutändan, men det är ändå roligt att dom nominerats. Roffe låg ju trots allt som världsetta nästan hela 2012!

P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ni som bor så pass långt norrut - klipper ni hästarna? Hur mycket går era hästar ute? Vad har ni för rutiner/tider i ert stall?
Kram från en "nyfiken" - hihi :)

Svar: Vad gäller klippning så har vi gjort lite olika med våra ponnyer. Tara som har en helt overklig vinterpäls brukade vi klippa halva halsen och magen när hon tränade regelbundet inne i ridhuset. Nu rids hon ju mest ute så i år får hon nog vara oklippt. Avve har inte så mycket vinterpäls och är inte direkt någon "tjockis" så han får behålla pälsen för att spara lite energi! ;) Våra ponnyer går nu under vintern ute i hagen från 7 på morgonen till ca 17-18. Sommarhalvåret går dom ute dygnet runt. Slowfeeding-näten fungerar helt perfekt! Avve som är lite stressad och gärna vill hetsäta har lugnat ner sig betydligt! Helt suveränt! :)
Maria

2012-11-09 @ 21:18:53
URL: http://pernillaodlund.se
Postat av: Carre

Fin bild! Extra fin eftersom han har ett så snyggt schabrak :) Men en fin ponny ska ju ha ett fint schabrak!!!

2012-11-09 @ 22:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0