Advent

Nu är det adventspyntat hos ponnyfamiljen! Passade på idag när jag var ledig. Tänk vad mysigt det blir när man ställt fram ljusstakarna och hängt upp julgardinerna. Och tänk vad fräscht det känns när man får plocka bort allt i januari. ;) Det har dock gått i ett tämligen segt tempo eftersom jag återigen är förkyld. Men det känns i alla fall inte som att det ska bli samma långdragna historia som sist.

Efter lunch ringde jag till vår veterinär och tänkte boka tid för Avves vaccination. -Kan vi ta det om 10 minuter? säger han! Han var nämligen precis på väg till vårt stall för att kolla en av Chrilles hästar. Snabba ryck! Jag hade även tänkt passa på och be honom titta på Avves mugg, men när jag snabbt inspekterade karlederna medan jag väntade på veterinären så insåg att det nog var onödigt. Det ser nämligen MYCKET bättre ut! Benet är nästan inte svullet alls och hudsprickan ser mycket renare ut. Nu är det nog dags att börja rida honom igen! :D

I afton blir det en tur till Årets Ridskola (vad bra det låter!) för att kolla när Linnéa rider Tucci. Det blir riktigt roligt. Som sagt är tydligen Tucci väldigt taggad just nu och hon brukar vara jättefin när hon är lite på tårna. I helgen är det ju dags för årets sista Tomas-träning.

P & K/ Ponnymorsan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0