Mer tid tack!

Idag har det varit en intensiv dag. Ibland undrar jag faktiskt hur jag ska ha tid att jobba mer än halvtid! ;) Har varit ledig idag men ändå hann jag inte hälften av vad jag hade tänkt.

Dagen började med att jag fick göra en utryckning till stallet. Christian behövde lite hjälp att ta in några hästar som skulle iväg och tävla. Han hade nämligen blivit sparkad och hade ont i en arm och ett revben. Så jag tog in hästarna och sedan blev det lite provisorisk bandagering av kusken. Har inte hört hur det gick i loppen, men jag tror att han fick anlita nån annan att köra.

Efter frukost och diverse nödvändigt pyssel inne så gick jag och Avve en sväng till järnvägen för ytterligare en lektion i kursen "Tåg är inte farliga så länge du inte står mitt på rälsen!" Det gick jättebra även denna gång! Han är så modig! :)

Medan hästarna åt lunch passade jag på att göra detsamma. Sedan var det dags att ta sig an Taras man igen. Nu börjar den se riktigt fin ut. Hon ser nästan ut som en tävlingsponny igen! :) Jag fick också hjälp av maken att dela av Taras hage. Avves hage är nämligen fruktansvärt lerig och hemsk. Han vill knappt röra på sig och han kan inte lägga sig och rulla. Så nu kan båda ponnyerna gå i Taras hage utan att Avve kommer åt Taras ensilage som han får kolik av. Dom var helnöjda när dom fick stå tillsammans sen när Tara var klar! :)

Egentligen hade jag tänkt göra en ordentlig sanering av vårat hem idag. Risken för ett kraftigt astmaanfall har varit överhängande de senaste dagarna. ;) Men tiden räckte inte riktigt till så jag fick ta det värsta bara. Men det är lugnt, smutsen ligger nog kvar och väntar på mig!

Efter en snabb middag blev det sen avfärd till ridhuset. Vi byggde först fram banan inför tävlingarna som börjar imorgon. Sedan red Linnéa ett dressyrpass med Tara. Hon var superfin! Tara fick även duscha innan vi åkte hem. Sen var det bara utfodring, borstning av Avve, sopa stallet och mocka ur transporten innan man ÄNTLIGEN fick gå in och duscha.

Så nu sitter jag här och är HELT slut! Tvätten, disken och resten av städningen får väl vänta till nån annan dag!

Godnatt! /Ponnymorsan

      
                               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0