Total make-over

Måste ta det i etapper. Annars orkar varken jag eller Tara. Jag snackar om Taras make-over. Innan söndag ska hon förvandlas från lurvig och vildvuxen skogsponny till ädel och välputsad dressyrponny! :) Idag har jag påbörjat Projekt Tukta Manen. Man brukar få dela upp det på några dagar eftersom lill-ponnyn har en man som inte är av denna världen. Hur kan en och samma ponny ha så tjock man och samtidigt en pannlugg som är så tunn att flätan blir som en sytråd?? Jag förstår det inte.

Imorgon fortsätter i alla fall projektet och sedan ska vi passa på att duscha henne när vi tar med henne på ridhuset. Avloppet i vårt stall har nämligen (helt olägligt) helt gett upp. Det blir stopp hela tiden så nu får vi bara duscha hästar ute tills det är fixat. Och våran lilla prinsessa är ju lite frusen (man blir ju det med åren) så det blir inte tal om att duscha henne ute förrän det är typ 20 plus! ;)

Nu är det ju lite riskabelt att duscha en skimmel flera dagar före tävling. Men det är tyvärr enda chansen eftersom det är storhäst-tävling på SRK fredag-söndag. Det kommer att vara invasion av stora hopphästar så det är nog inte läge att ta dit henne då. Vi får väl svampa av eventuella fläckar på lördag kväll. Då blir det även knoppning av båda ponnyerna.

Ska faktiskt bli skönt med en dressyrtävling som omväxling även om båda ponnyerna ska starta. Det blir ju mindre nervöst för mig än hoppning då vad som helst kan hända! ;)

P & K/ Ponnymorsan


 Linnéa med båda ponnyerna på KDRF´s dressyrtävling i höstas


Kommentarer
Postat av: Lotta

Håller tummarna för Linnea o båda era fina ponnysar på söndag! HEJA!!!

2012-05-03 @ 09:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0