Tara på tävling

06.15 Oj, matte kommer redan till stallet. Jippiiii tidig frukost idag!!

06.45 Jaha, det blev frukost inne idag. Just det! Jag blev ju knoppad igår kväll. Det är nog tävling på gång! Tjohooo vad kul!

08.30 Jaha, då var det dags att ställa sig i transporten. Tur att Avve redan står där inne. Det är mindre läskigt då. Fast han är ju lite jobbig förstås, ska hålla på och nafsa och ha sig! Undrar om han också ska tävla?

09.10 Yes! Jag fick gå ut ur transporten först! Vad mysigt, min Ida är också med! Men vad blött och geggigt det är här!!

09.30 Vad skönt. Jag får värma upp inne i ridhuset! Här inne var det torrt och bra! Känner mig lite stel, men det går väl snart över.

10.15 Jaha, nu ska jag ut till geggan igen! Usch jag blir ju blöt om hovarna! Jaja, det är lugnt. Jag får ju TÄVLA!!

10.25 Oj, det är vattenpölar på banan! Titta vad det blänker! Det kanske är nåt farligt! Åh titta, där står en bil med en person i som hälsar! Hej på dig! Ååh, publik! Dom tycker nog att jag är söt! Ska spetsa öronen och titta lite extra på dom så blir dom nog glada! Oj där blänkte det till igen, tur att jag hann veja undan!

10.35 Matte klappar mig, men hon verkar inte helt nöjd... Undrar varför?? Det var ju kul! Dessa människor, dom är så svåra att förstå sig på!

11.00 Tillbaka i transporten. Mmmm gott med hö. Men var är Avve? Bäst att jag ropar på honom! AVVEEEE!!

12.00 Nä nu börjar jag bli lite less. Avve har gått ut ur transporten och kommit tillbaka flera gånger men jag får bara stå här!! När är det prisutdelning egentligen? Jag vill vara med på ärevarvet! AVVEEEE!!

14.35 Äntligen får vi åka hem igen! Det blev visst inget ärevarv idag. Avve sluta nafsa på mig!! Det ska bli skönt att komma hem och gå ut i hagen!

//Tara

        
                                                             Titta matte! Publik!!

       
                                         Kanske bäst att man koncentrerar sig på matte en stund...


Kommentarer
Postat av: Loella

Så söt hon är :)



Sv: Kommer inte ihåg vad hon hette :/

2012-05-07 @ 17:09:11
URL: http://cedlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0