Om rikedom

Sitter inne och tittar ut på grönskan. Det ser riktigt fint ut, men i själva verket är det isande vindar som blåser! Vi som hade så soligt och varmt i helgen! Nåja, det kommer väl mer sommar får vi hoppas.

Kollar lite på Facebook och konstaterar att många av mina vänner måste ha betydligt bättre ekonomi än jag. Det shoppas, frissas och fixas naglar. Men det är väl bara att inse; som ponnymorsa blir man inte rik! Att ha häst är ju i sig ganska kostsamt, och ska man dessutom använda hästen till att tävla så blir kostnaderna i det närmaste astronomiska. Under ponnyåren kan man då inte heller hoppas på några egentliga prispengar.

Sen har vi ju inte bara ett barn, och för att det ska bli någon slags rättvisa så måste ju även den yngre modellen få grejor som han "behöver"! Borde man inte få ett extra barnbidrag om det visar sig att ens barn råkar få dyra intressen? Tänk vad jag skulle kunna shoppa om barnen i stället börjat med jojo eller pingis! :)

Men i slutändan är det ju ändå så, att jag skulle aldrig i livet vilja ändra på något (jo möjligvis min inkomst). Jag har två friska glada aktiva barn som jag under några intensiva år har förmånen att stötta i deras aktiviteter. Och DET gott folk är en stor rikedom! :)

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag skulle inte heller vilja ändra nåt, men ibland känns simning som en lockande hobby att tvinga sina barn till ;)

2012-05-29 @ 22:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0