Myckle Ryttarvänner

Jag fick en kommentar på mitt inlägg Dagens Outfit att jag såg ut som en medlem i Myckle Ryttarvänner anno 1985. Tänkte att det kanske kräver en liten förklaring för dom som inte var med i denna exklusiva förening.

Myckle Ryttarvänner bildades en gång för mycket länge sedan (typ tidigt 80-tal) av ett gäng hästtokiga människor som alla det gemensamt att man hade häst i Myckle. Själv var jag väldigt ung på tiden (jo faktiskt) så själva bildandet var jag väl inte så involverad i, men jag var aktiv medlem i föreningen.

På den här tiden var det helt oviktigt hur man såg ut när man höll på med sina hästar. Det fanns väl dom i föreningen som hade lite mer pengar att röra sig med än vad vi hade, men några märkesgrejer var det ingen som hade. Det var ingen som tyckte att det var konstigt om man red i plyschbyxor och gummistövlar. :)

Vi var ganska blandade åldrar och vi hade väldigt olika hästar, men vi hade väldigt kul tillsammans! :) Vi ordnade ridkurser, barnridning, tolktävlingar och jag tycks även minnas att vi vid något tillfälle satte ihop en liten luciashow i en hage i byn. Jag var i alla fall med och gjorde voltige på en liten shetlandsponny som hette Bibbi. :D

Det som jag upplevde som det största vi gjorde under de här åren var när vi alla åkte på studieresa till Skara. Vi gjorde bl. a studiebesök på hovslagarskolan och i ett westernstall.

Vi gjorde mycket roligt tillsammans och hade en fantastisk gemenskap. Vi yngre lärde oss också väldigt mycket av att vara med de äldre tjejerna. Jag undrar faktiskt om det finns några sådana klubbar idag?

P & K/ Ponnymorsan

     
                                  Som sagt, snygg var man inte men kul hade vi! :)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Matchningen var total ;)

2012-05-20 @ 20:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0