Morsdag :)

Vi hade ju som sagt ingenting inplanerat i helgen, men det betyder inte att jag legat på latsidan! :) Igår fick jag ett infall och grävde upp några blommor i mina rabatter. Dom har totalt tagit över rabatterna och jag har stört mig på dom ända sedan förra sommaren. Så nu kände jag helt enkelt att det får vara nog! På med trädgårdshandskarna och fram med stor-spaden! Dom gav sig inte utan kamp, men som jag alltid brukar säga; Bara man blir arg så går allt! ;)

Jag hann även shoppa examenskläder till sonen och räfsa lite. På kvällen cyklade hela familjen in till stan och åt middag på O´Learys. Mumsigt värre! Resten av kvällen ägnades i soffan där vi hejade fram Loreen till seger i Eurovision Song Contest! HEJA SVERIGE!! :D

Idag blev det efter morsdags-frukost ett besök på lokala hopptävlingarna på KDRF. Det kändes fantastiskt skönt att bara sitta i solen på läktaren och känna lugnet och njuta av att se på alla duktiga ponnyekipage! Fast jag kunde ju inte låta bli att vara lite nervös ändå. Man vill ju att det ska gå bra för alla SRK:are. ;)

Efter det blev det lite stalltjänst, morsdagsfika hos min mamma, morsdagsmiddag hos svärmor och sedan mera stalltjänst. Jag red Avve också. Det gick inte så bra. Jag var proppmätt och Avve var jättepigg, vilket innebar att när han blev lite skumpig så höll jag typ på att spy! :)

Men men, nu ska jag i alla fall försöka varva ner lite så att jag kan somna i vettig tid. Hoppas att alla ni andra ponnymammor och vanliga mammor också haft en bra morsdag!

P & K/ Ponnymorsan


 Tara har fått en ny grimma av sin gulliga fodervärd Lovisa! Fin eller hur?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0