Lästips

Jag har faktiskt andra intressen än hästar. Jo, det är sant! Man kanske inte kan tro det av mina inlägg hittills men så är det. Till exempel så älskar jag att läsa. Jag läste obesvärat när jag var 6 år gammal och sedan dess har jag läst och läst och läst.

Om det inte finns en bok på gång på mitt nattygsbord så får jag abstinens och lite lätta panikkänslor! ;) Det är en ganska blandad samling som står i min bokhylla. Mest deckare men även romantik, historiska skildringar, biografier m. m.

Tänkte därför att jag kanske skulle dela med mig av mina lästips ibland. För ett tag sedan fick jag en ny favorit i bokvärlden. Hon heter Marianne Jidhoff. Marianne är en mycket förmögen änka som arbetar som åklagarsekreterare i Stockholm. Hon tillhör en speciell enhet som utreder svåra våldsbrott.

Det som är så underbart med Marianne Jidhoff är att hon skiljer sig ganska markant från andra hjältinnor i deckare. Hon har det mycket gott ställt ekonomiskt, men är ingen "perfekt" människa. Hon dras med lite övervikt, lyckas dåligt med att sluta röka, blir irriterad på sina vuxna barn o. s. v.

Böckerna som handlar om Marianne är skrivna av Denise Rudberg och hittills har det kommit ut två stycken; "Ett litet snedsprång" och "Två gånger är en vana".

Kan verkligen rekommendera båda böckerna. Det är spännande kriminalhistorier med humor och en huvudperson som är väldigt smart men också väldigt mänsklig! :)

Trevlig läsning! /Ponnymorsan


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0