Kung Bore

Nu är det vinter igen. Det var då en ovanligt kort vår vi hade! Men nu är det som det är och vädret är ju en av få saker som vi inte kan påverka. Det är bara att gilla läget. Jag är i alla fall väldigt glad att vi inte har bytt däck och att hästarna har kvar broddarna. Hade tänkt ta bort broddarna i veckan men lät dom vara när jag såg att det var risk för snö.

Igår kväll skulle jag hämta Linnéa från SRK när hon jobbat på banan första tävlingsdagen. När jag kom höll banpersonalen på att bygga om banan inför nästa dag. Jag blev så imponerad! Snacka om att hästtjejer är gjorda av ett segt virke! Alla jobbade stenhårt och hjälptes åt. Det kånkades och bars, det krattades och tvättades bommar. Inga sura miner trots kylan och trots att de flesta stått och frusit på banan sedan 3-tiden!

Det är inte konstigt att tjejer som fostrats i stallmiljö ofta blir chefer och når ganska höga positioner i samhället. Dom har ju lärt sig tidigt att man inte kan ge upp så snart det är lite motigt och jobbigt. Är det 30 minus ute och storm så måste man ändå ta sig till stallet och ta hand om hästen. Och är det tungt att köra skitkärran i djupsnö eller att bära in 30 höbalar, ja då får man helt enkelt ta i lite mer. För jobbet måste göras!

Idag är det en ny tävlingsdag och både ryttare och funktionärer vaknar till en vit värld. Hoppas att dagen trots detta ska bli lyckad och att morgondagen bjuder på något bättre förutsättningar! :)

P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0