Är det inte det ena så är det andra

Ända sedan i vintras har vi haft stora problem med avloppet i stallet. Det har inte bara blivit stopp hela tiden, det har dessutom "backat" upp vatten. Om man t. ex har tömt ur golvbrunnen på kvällen så kan det ha stått vatten långt ut på golvet när man kommit på morgonen.

Nu när det blev vår så har vi haft hit en liten grävare som grävt upp avloppen utanför stallet + att spolbilen spolat upp det hela ordentligt. Så nu äntligen är det fixat ordentligt så att man kan duscha hästar inne! :)

Glad i hågen gick jag ut till stallet idag och tänkte köra en tvättmaskin med schabrak eftersom det inte heller gått att tvätta medan avloppet strulat. Satte igång maskinen och gick in och fortsatte att städa. Allt var frid och fröjd. Ända tills jag kom ut och skulle hänga upp tvätten. Då säger Chrille att det luktat bränt om tvättmaskinen när han kom! Och mycket riktigt; det STANK bränd el inne där tvättmaskinen står!

Schabraken var tvättade men centrifugeringen hade inte funkat, så nu får jag centrifugera dom håriga schabraken i maskinen inne. Suck!

Nåja, det är ju en världslig sak som Karlsson på Taket skulle ha sagt. Jag har i alla fall varit och inspekterat det blivande ponnybetet idag. Tara, Avve och deras "kusin" Sorino kommer att få det supermysigt i sommar! :)

P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0