Underbara vårvinter!

Egentligen är jag ingen vintermänniska. Långt ifrån. Jag har egentligen aldrig fastnat för någon vintersport, jag är otroligt frusen och sliter ut minst ett par yllesockar varje vinter. Dessutom hatar jag mörkret! Men det finns en ljuspunkt som gör att man faktiskt trots allt står ut med att bo i Norrland; vårvintern! :)

Långa promenader i gnistrande snö, fågelkvitter, inga insekter, känslan av hur solen faktiskt börja värma upp ens frusna kinder!

I helgen har det varit riktigt härliga dagar och till råga på allt har både jag och maken varit lediga så vi har passat på att njuta. Det var helt perfekt att gå på skoterspåren så vi har gått riktiga långpromenader med hundarna. Man riktigt känner hur solen laddar en med energi. Jag tror att det finns en mening med det. Utan såna dagar skulle man gå under innan våren kommer på riktigt hit upp.

När det sen blir ännu lite varmare så blir det dags att ta fram murrikkan, gräva sig en bra sittplats i snön och ta en heldag ute med god mat, trevliga vänner och kanske en tur i älvsbacken med sonens bob!

P & K/ Ponnymorsan


                                 

                                 
Maken och hundarna, drevern Märta o settern Chivas


                                   


                                  


Kommentarer
Postat av: Linnea

Jättefina bilder!:)

2012-03-07 @ 08:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0