Tara har ordet!

Tjena! Tara här! Jag har ju bott i det här stallet i några år nu. Jag är faktiskt den som bott här längst av alla så man kan väl säga att jag är chefen. ;) Det är ett rätt bra stall faktiskt. Jag och Avve är ju i minoritet som ridhästar vilket är en lite speciell situation. Därför har jag gjort en lista på vad som är bra och dåligt med att bo i ett travstall. Tänkte att det kanske kan vara till hjälp för andra ridhästar som funderar på flytta till ett travstall. :)


Plus:

1. Man har ganska många kompisar, så risken är liten att man blir ensam i stallet. (Inte för att jag bryr mig speciellt mycket, men för andra mindre värlsvana hästar kan det ju som bekant vara lite stressande).

2. I vårt stall (och i många andra travstall har jag förstått) finns det en människa som är på plats nästan hela dagarna i stort sett varje dag. Det är jättebra för det betyder att man får mat OFTA!!

3. Travhästar är inte så vana vid såna vackra vita ponnyer som jag, så man kan alltid skrämma nån stackare! :D

4. Många travhästar har tydligen FLERA människor. (Har inte förstått varför men så är det!) På helgerna kommer ofta ett gäng av dessa människor för att hälsa på och då har dom alltid med sig hela påsar med morötter! Eftersom man är så fantastiskt gullig får man ju alltid smaka! GILLAS!!

5. Eftersom travhästar ser så otroligt komiska ut med sina konstiga munderingar och vagnar så kan man alltid få sig ett gott skratt! :D


Minus:

1. Å andra sidan är dom där vagnarna ganska läskiga när travhästarna springer fort! Ibland när jag är ute med mina människor träffar jag dom efter vägen och det är INTE kul kan jag tala om!

2. Av någon anledning så finns det ett samband mellan många travhästar i stallet och mycket traktorkörning i närheten av min hage! Behöver jag säga mer?

3. Till sist: Det är inte utan att man blir lite avundsjuk när man ser hur mycket mat det hivas fram till travhästarna. Orättvist är vad det är! Inte lägger dom på sig ett dugg heller! :(


Ja som ni ser så är det övervägande positivt att bo i vårat stall. Jag kan verkligen rekommendera andra ridhästar att skaffa sig ett gäng travkompisar!

Gnägg/ Tara







Aaaah, längtar till sommaren!




Kommentarer
Postat av: Matilda

Verkar vara ganska bra o bo i ett travstall! =D

2012-03-08 @ 09:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0