Mamma-maffian :)

Har precis kommit hem från ett möte på ridhuset. Mitt på dagen idag trodde jag verkligen inte att jag skulle kunna vara med. Magen blev plötsligt lite wild and crazy vid halv tolv. Så pass att jag blev tvungen att åka hem från jobbet. Tänkte att, jaha nu var det dags! Skröt just för ett par dagar sedan att vi nästan aldrig har magsjuka i vår familj. Det var flera år sedan sist.Nu var det i alla fall falsk alarm. Det är bara den gamla vanliga magkatarren som spökar.

Nåväl, mötet var i alla fall trevligt. Ett gäng glada engagerade föräldrar (läs mammor!) som vill passa på att göra ett handtag när man ändå alltid är på ridhuset. :)

Vi har i vår klubb inte något "arbetskrav" för föräldrar som man har i många andra idrottsföreningar. En stor del av arbetsbördan ligger på dom aktiva. T. ex måste alla som löser anläggningskort göra en arbetsinsats. Vilket ju visserligen handlar om ganska många personer, men det behövs ju alltid arbetsvilliga människor i en ideell förening! :)

Jag är ju sedan ett par år tillbaka grenledare för ponnyryttarna i klubben. Jag satt även en period i tävlingssektionen, men avgick i årsskiftet eftersom jag kände att det tog lite för mycket tid. Det kändes som om jag inte riktigt hann med det jag ville hjälpa sonen med.

Men nu är det ju så kul att vara med och fixa och ordna grejer, speciellt som nu tillsammans med andra föräldrar! Det ökar ju gemenskapen och kan göra att vi blir en ännu bättre klubb! :)

Till att börja med kommer vi att hjälpa till med vissa uppgifter på våra ponnytävlingar i månadsskiftet. Och vad "Mamma-maffian" hittar på framöver, det får framtiden utvisa. Men jag tror att det kommer att bli mycket kul! :)

P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer
Postat av: Lotta

Tycker "mamma-maffian" var ett jättebra namn!

Det kan vi använda! =D

2012-03-16 @ 08:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0