Heldag i stallet

Idag blev det som rubriken antyder en heldag i stallet. Jag och Linnéa hade tänkt rida ut tillsammans på ponnyerna, men det är ju bara is och stenhårt överallt just nu så det kändes inte så lockande. Så efter en mumsig frukost med smoothie, rostat bröd och annat smått och gott så gick vi ut till stallet och gjorde i ordning Tara och Avve för avfärd mot ridhuset. :)

På vägen dit köpte vi med oss varsin sallad. Av erfarenhet vet jag att det brukar börja kurra i magen när vi varit där ett tag och vi ville verkligen inte stressa hem utan bara ta det lugnt.

Ridningen gick bra. Linnéa red Avve och jag red Tara. Det blev ett riktigt dressyrpass med lite travbommar som uppvärmning. Tara var ganska taggad eftersom det var ett annat ekipage som tränade lite hoppning samtidigt. Gammal hopp-ponny som hon är så laddar hon ordentligt så fort hon tror att man rider mot ett hinder! :) Det är verkligen synd att hon inte får hoppa längre eftersom det är det roligaste hon vet.

Till slut åkte vi i alla fall hem och mockade och fixade mat. Det är så skönt när man för en gångs skull inte behöver ha bråttom eller dåligt samvete för att man borde vara inne och göra annat. Jag älskar verkligen att bara mysa och pyssla i stallet!

Tara har förresten hittat en ny favorit-godsak: Bonaqua Päron (lätt kolsyrad)! Hon fick smaka av Linnéa och blev helt tokig i det! Hon tycker nog att vi borde ha det i vattenkopparna! ;)

P & K Ponnymorsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0