En ponnymorsas födelsdag

06.45: Uppvaktning av familjen med skönsång. Tyvärr inga paket, men jag får veta att en ny klubbjacka är beställd och kommer så fort dom är klara! Jippiiii!! :D Ingen tårta dock.

08.40: Avfärd mot jobbet.

09.30: Gratulationer och kramar från gulliga arbetskompisar! :)

10.00: Födelsedagsfika: te och fullkornsskorpa. Var är tårtan? Ser att jag fått grattis-sms från min supergulliga svärmor! Det har förmodligen tagit henne hela morgonen att knåpa ihop! :´) Har även fått ett sms från Linnéas gulliga kompis Ebba. :)

13.00: Lunch och en snabb tur på stan för att inhandla middagsmat (som idag får ätas på fikarasten i afton). Tårtan lyser med sin frånvaro...

13.30: Mobilen ringer. Skönsång från gulliga tremeningen Therese i luren! :) Hon missar aldrig en födelsedag!

16.30: Eftermiddagsfika. Eftersom jag ska direkt till ridhuset efter jobbet intar jag min middag i stället. Fortfarande ingen tårta!

18.00: Stängningsdags. Uppvaktar vår städerska med blommor eftersom hon ska sluta hos oss. :(

18.20: Avfärd till ridhuset.

18.35: Många glada tillrop och gratulationer av likasinnade hästmänniskor. ;) Tyvärr ingen tårta här heller...

20.15: Anländer till vårat stall. Storasyster ringer och gratulerar. Hon vill såklart också kolla hoppekipagets dagsform. Hon är nog allt lite nervös inför helgens tävlingar... ;)

20.30: Kvällsutfodring.

20.50: Serveras goda varma mackor av omtänksamme maken! Men INGEN TÅRTA!!

22.30: Ger upp försöket att hålla upp ögonen. GODNATT! Får hoppas tårta nästa år... ;)



Var är den??


                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0