Debutant!

Hahaha! Titta vad jag hittade när jag surfade runt lite på google! Denna bild är från Linnéas tävlingsdebut! Året är 2005 och Linnéa är 9 år. Vi var och firade påsklov hos min syster som då bodde i Gnesta där hon drev en ponnyridskola. När vi var där anordnade dom en tävling och Linnéa hade turen att få låna en shettis av en kompis till syrran så att hon kunde vara med i s.k ledklass. Det är en engelsk ridklass där man har en ledare, men ledaren ska inte påverka hästen utan domaren bedömer sits, hur ryttaren påverkar hästen m. m.

Ponnyn hette Mörkvedens Daniella och var jättesnäll men kunde i obevakade ögonblick lägga sig ner med ryttare och allt! :)

Linnéa var jättenervös innan start men gjorde riktigt bra ifrån sig. Om jag inte minns fel så tror jag att hon blev 2:a. Jag ska aldrig glömma när Linnéa skulle starta och syrrans superduktiga kompanjon Fredrik ropade: HEJA NORRLAND!! Tyvärr finns inte Fredrik bland oss längre.

P & K/ Ponnymorsan


                                                  Var dom inte enormt söta Linnéa o Daniella?!

Kommentarer
Postat av: Ebba

Ojojoj... tänk att jag minns när Linnea kom hem och berättade om allt (gissa vem som var avis... ;))

Ljuva tider det dära! <3

2012-03-19 @ 20:52:06
Postat av: Lotta

Så himla söta! :))

2012-03-19 @ 20:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0