Avve = Prins Daniel

Kom hem från Linnéas träning för en stund sedan. Har precis sett Usain Bolt vinna och tryckt i mig några mackor. Glömde att äta middag på jobbet innan jag åkte till ridhuset så nu lär jag väl få lida inatt. Min mage uppskattar inte när jag slarvar med maten. Men jag har ju bara mig själv att skylla! ;)

Vad kan man säga om dagens träning då? Tja, Avve var lite som prins Daniel - All over the place. Han hade sällan mer än ett ben i marken och var rädd för en massa inbillade saker. Och då var det DRESSYR!! Knäppa ponny! ;) Till slut blev Linnéa och Avve utskickade från klassrummet eftersom han dessutom drog med sig dom andra hästarna i sina upptåg.

När han äntligen lugnat ner sig till en någorlunda ridbar nivå så hittade dom tokiga ungarna på att dom skulle ta några varv på terrängbanan! Ja herregud. Det är tur att man har ett relativt starkt hjärta. Sånt där gör mig lite nervös. Men det gick i alla fall bra. Inga ofrivilliga avsittningar idag heller, även om det var nära ett tag... ;)

Nu ska jag äntligen ta med mig min spännande bok och krypa ner under täcket och hoppas på att sommarvärmen ska komma på riktigt snart! :)

P & K/ Ponnymorsan


 Bilderna är från ifjol, men ungefär såhär såg det ut idag också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0