Sommarlov!! :D

Äntligen är det sommarlov! Både för barn och ponnyer! I love it! Igår var det ju skolavslutningar för hela slanten. Och idag var det äntligen dags för ponnyerna att komma ut på sommarbetet.

Imorse satte vi igång med hagbygget. Fredrik som är ponnypappa till Sorino som ska gå här på bete gjorde en stark arbetsinsats! :) Eftersom vi var några stycken så gick det både snabbt och smidigt! Och med det batteridrivna elaggregatet så blev det ju helt perfekt! Vi har även tagit dit ett badkar och fått tag på en JÄTTESTOR vattentank så att vi kan köra dit vatten med traktorn.

Jag kan bara säga att det blev jättefint! Och eftersom tågen passerar alldeles bredvid så hoppas vi att Avve nu ska sluta vara rädd för dom en gång för alla. ;)

När allt var klart var det dags att hämta ponnyerna och släppa dom. Tara var hel-taggad när vi skulle leda dit dom! Jag tror faktiskt att hon förstod vad som var på gång, lillgumman! ♥ Vi började med att leda dom runt stängslet så att dom skulle se var hagen tar slut. Dom var så sugna på att börja äta så det gick knappt att leda dom! :D

Och gissa om dom glufsade när vi släppte dom! MUMS vad gott det var! Sen kunde jag nästan inte slita mig därifrån. Det är så otroligt rogivande att sitta och se hästar äta. Det låter så gott! :)

P & K/ Ponnymorsan


 Före hagbygget


 Duktiga gubbar! ;)


 Linnéa var förste fyrhjulingsförare


 MUMS!!








Kommentarer
Postat av: Kajsa & Fanny

Vilka härliga bilder!!:):D

2012-06-26 @ 15:31:06
URL: http://www.srktjejer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0