Skogstur

Det blev en mystur i skogen med Avve i afton. Det har regnat och blåst som sjutton hela dagen, men mot aftonen avtog det så det var ganska skapligt när vi red ut. :)

När jag hämtade honom på betet var han först ganska glad att jag kom. Men när vi gått en liten bit och han plötsligt insåg att hans kompisar inte följde med blev han upprörd! Han skrek och gnäggade hela vägen till stallet! Sedan var han spänd som en fiolsträng medan jag gjorde honom klar. Att det stod flera hästar i stallet spelade tydligen ingen roll... ;)

Han fortsatte sedan att vara spänd när jag började rida. Efter en del sidvärtsrörelser och ställningar till höger och vänster så blev han mer och mer avslappnad. Och i slutet var han riktigt fin! Vi tränade även lite samlad galopp efter skogsvägarna och det gick jättebra! Fina ponny! ♥

Vi klarade oss undan regnet hela ridturen. Jag hade som vanligt klätt på mig för mycket (för säkerhets skull) så jag var sjöblöt i svett när vi kom tillbaka till stallet!

När han fått äta sin betfor så uppskattade han verkligen att få komma tillbaka till betet där Sorino väntade! Imorgon tror jag att det blir lite klätterträning för det långbente.

Fick förresten en överraskning när jag kom till stallet ikväll och skulle kvällsutfodra. Gulliga Olivia (Sorinos matte) hade bakat cup-cakes som väntade i fikarummet! Mums! :)
 
P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0