Regnet det bara öser ner

Åååååh vad less jag blir! :( Det bara regnar och regnar och regnar! Idag var ju planen att vi skulle bygga den ena beteshagen, men vi bestämde oss för att skjuta upp det. Det är ju inte roligt att bygga i det här ösregnet! Tyvärr börjar jag få lite oroväckande vibbar att det är så här sommaren kommer att vara. 10 grader och regn. Blääh!!

Jag vet verkligen inte vad man ska hitta på istället. Sitta ute och titta på dressyrtävlingar kändes inte heller direkt lockande. Påta i trädgården? Hmmm nä knappast. Åka med sonen till skate-parken? Tror inte det. Tror inte ens att han vill åka dit idag.

Nej nu får det faktiskt vara nog! Vi BEHÖVER sommar! RIKTIG sommar! När man bor här uppe är man helt beroende av att få sol och värme på sommaren för att över huvud taget uthärda vintrarna. Jag tror inte att dom som är bosatta söder om Gävle inser hur fruktansvärt långa vintrar vi har här. Och hur kort sommaren är.

Jag får helt enkelt knåpa ihop en skriftlig protest och skicka till "han där uppe" och hoppas på att han behandlar den snabbt som tusan och gör något åt det här! För så här kan vi bara inte ha det!

P & K/ Ponnymorsan


 


 Gene Kelly får ursäkta, men jag har svårt att se tjusningen med det hela...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0