Midsommar

Igår hade vi en synnerligen trevlig midsommarafton! Vi firade tillsammans med goda vänner och åt en fantastisk middag! Det blev även lite femkamp. Barnen mot dom vuxna. Behöver jag ens säga att barnen vann? ;) Och inte blev det sämre av att vädret var riktigt bra. Även om det blev lite kyligt mot kvällen. När vi kom hem vid halv ett inatt var det bara 5 plusgrader!

Vädret höll i sig även idag så man har ju faktiskt hunnit njuta av solen en del i helgen. Efter att jag flyttat ponnyerna till betet imorse så har jag pysslat på lite här hemma. Tvättat, rensat lite ogräs och annat nödvändigt ont... ;)

Nu ikväll har vi varit en stund på Midsommartravet. Det är en tradition sedan urminnestider att vara på Travet på midsommardagen. Jag och sonen gick runt på publikplats och kollade på alla fina hästar och allt folk. Vi spelade även lite och lyckades faktiskt riktigt bra i ett lopp! Vi spelade på en nordsvensk som min farbror har fött upp, och tror man inte att hästen gick och vann sitt lopp! Gissa om vi var nöjda! :) Jätteroligt för min farbror som fött upp nordsvenska travare i ungefär 100 år!

Nu ska jag alldeles strax smyga iväg till ponnybetet och se om det verkar vara lugnt där. Ponnyerna ska nämligen övernatta där för första gången inatt. Hoppas verkligen att det går bra för dom! Dom har nämligen något att se fram emot imorgon! Men mer om det senare! :)

P & K/ Ponnymorsan


                                    Älskar löjtnantshjärtan! Tycker att dom är så otroligt söta!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0