Mamma-nerver

Usch, det här har varit en jobbig dag! Först jobba i byggstöket och sedan säga hejdå till älskade dottern som flög ner till Stockholm idag. Nu har hon i alla fall ringt och rapporterat att hon är framme hos moster och morbror, så nu kan jag nog slappna av! ;)

Har precis varit ute och nattat hästarna och tagit på ponnyerna regntäcken. Det verkar på yr.no som om det kan bli ett rejält spöregn tidigt imorgon bitti. Och eftersom jag vet att jag kommer att ligga vaken och tycka synd om dom annars, så kändes det som om det var bäst att ta på dom redan nu.

Avve var väldigt söt i sitt nya flugtäcke och Tara verkade tycka att han såg ganska skum ut! Hahaha! Hoppas att hon passar på att reta honom lite, han brukar minsann reta henne så fort han får chansen! :D

Imorgon blir det första ridpasset på länge. Det har liksom inte blivit av att jag ridit Avve på ett tag. Men det får jag ju ta igen nu med råge! :) Det ska bli riktigt kul att få rå om honom ordentligt. Jag har ju inte riktigt lärt känna honom på samma sätt som jag lärde känna Tara första året. När vi köpte henne behövde ju Linnéa mycket mer hjälp så då red jag och hjälpte till i stallet betydligt mer.

Men nu ska jag bara fläka ut mig i soffan och njuta av tanken på att jag inte behöver stiga upp tidigt imorgon! Underbart! :)

P & K/ Ponnymorsan


                                             Lyckliga jag som rida den här snyggingen imorgon! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0