Mitt första inlägg!

Eftersom "alla andra" (som barnen säger) har en blogg nuförtiden så tänkte jag, why not? Av och till så känns det som om jag har så mycket att berätta, dela med mig av eller beklaga mig över, så en blogg kanske inte är en så dum idé?

Jag är en ganska vanlig morsa som bor med min familj på landet i en lagom stor norrlandskommun. Familjen består av 1 make, 2 barn (ett av varje kön), 2 katter, 2 hundar och 2 ponnyer. Jag har ett jobb också (vilket ju på nåt sätt är förutsättningen för att finansiera alla djur). Det är ett mycket trevligt jobb där jag får träffa väldigt mycket folk, men min stora passion i livet, näst efter maken och barnen, är djuren och då främst hästarna!

När jag var ung en gång för länge sen (lååångt före bloggarnas tid) hade jag egen ponny som jag tävlade med i hoppning och dressyr. Efter ponnytiden red jag också en del på andras hästar. Under många år försökte jag leva ett hästfritt liv, och vad jag då fyllde min fritid med kan jag inte förstå idag. För snart 16 år sedan kom en ovanligt söt liten tjej till världen som så småningom skulle visa sig vara en hästnörd av stora mått. På så vis kom hästarna in i mitt liv igen, och på nåt konstigt sätt så är det faktiskt ännu roligare nu!

Sonen som är några år yngre än dottern är -milt uttryckt- inte hästintresserad. Enligt honom luktar hästar bajs och hästsnack är det tråkigaste och töntigaste som finns. Och det är ju en himla tur! För utan honom skulle vi andra bli fruktansvärt insnöade! Tack vare honom får jag även tillbringa en viss del av min fritid vid diverse fotbolls- och innebandyplaner. Han åker slalom så ofta han får chansen och har även precis börjat med klättring.

Maken är av den ofattbart snälla och uppoffrande typen. Han ställer upp på det mesta vi andra hittar på. Själv vill han helst vara i skogen och jaga. Han bygger och fixar, lagar mat och skjutsar, stöttar, peppar och tröstar när det behövs. Kort sagt; han är bäst!

Ja, det var lite om oss. Vad den här bloggen kommer att handla om framöver återstår att se. Men det lär ju bli en hel del hästsnack (sorry G), lite vardagsfunderingar och en massa annat svammel!

P & K/ Ponnymorsan


Vilo paus mellan två klasser i somras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0