Fettisdag!


Äntligen är underbara fettisdag här och man kan frossa i semlor utan dåligt samvete! I like it! :) Vi brukar alltid göra egna semlor (fast av köpta semmelbullar) eftersom vi måste ha laktosfria. Båda barnen är nämligen laktosintoleranta. Dessutom är jag allergisk mot mandel, nötter mm så det blir en semla med blåbär i stället för mandelmassa. Mums!

För övrigt så har jag firat fettisdag med en tur till stan (jo det blev faktiskt lite shopping!) och en ridtur på Avve. En bra ledig dag med andra ord. När jag var på stan och provade lite kläder så tänkte jag på några saker i provrummen i de olika butikerna:

1. I en butik står det på en skylt utanför provrummen att man inte får ta med sig väskor in i provrummen. Vad menar dom? Tror dom att jag tänker lämna min väska utanför och hoppas att ingen springer iväg med den medan jag provar kläder?

2. Varför är det alltid så fruktansvärt dammigt i provhytter? Oftast ligger det STORA dammråttor fulla golvet.

3. Tummen ner för butiker som inte har något att lägga kläderna på i provhytten (mina egna kläder alltså), utan bara ett par ynka krokar där endast de kläder jag ska prova ryms. Se även punkt 2 så förstår man att jag inte är så sugen att lägga mina kläder på golvet!

4. Hur svårt kan det vara att hänga tillbaka kläder i butiken när man provat, så att nästa kund rymmer sina kläder på de ynka små krokarna på väggen??

Jaja, det var lite kärring-gnäll. Ridningen gick i alla fall ganska bra. Avve var jättefin och medgörlig (alltså är han våran ponny idag) men tyvärr så blev väldigt mycket styltor under hovarna. Men styltor under hovarna är ju å andra sidan ett gott tecken! Äntligen börjar man känna att nog ska bli vår i år också! ;)

P & K/ Ponnymorsan

 
                                                  
                                       Mina var väl inte fullt så snygga, men väldigt goda!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0