Valpsugen

Vi hade det tämligen lugnt på jobbet idag så jag passade på att kolla lite på hunduppfödare. Ja, jag är fruktansvärt valpsugen!! Vi har ju två hundar just nu. Räcker inte det? undrar kanske ni. Nä, det oräcker! (Som katten Findus skulla ha sagt.)

Saken är den att vår ena hund börjar vara lite till åren kommen. Han är än så länge pigg och frisk, men man får ju lov att acceptera att dom inte blir hur gamla som helst. Och vår andra hund är inte speciellt förtjust i att vara ensam. Så för att slippa riskera att vi plötsligt ska stå där med bara en hund så tänkte vi att vi redan nu ska börja kolla och planera lite för en ny valp. :)

Den här gången är det min tur att välja ras och det finns ju många fina härliga hundraser. Vi hade tidigare en golden retriever som var världens bästa. När jag växte upp hade vi springer spaniel och även dom är ju väldigt trevliga. Just nu tror jag att det lutar åt just springer spaniel. Glada, positiva rejäla hundar som passar perfekt till en aktiv familj på landet! :)

Och snacka om att man blir sugen när man tittar på uppfödarnas hemsidor! Valparna är ju bara helt bedårande! Jag hoppas verkligen att vi hittar någon fin vofsing som vill bo hos oss från och med i vår. En arbetskompis till mig frågade om vi inte blir väldigt låsta om vi ska ha en till hund. Men med två katter, två hundar och två hästar kan man inte bli så mycket mer låst! :D

P & K/ Ponnymorsan
                                                           VEM kan tacka nej till en sådan sötnos??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0