Premiär

Med viss hjälp av snälle maken så fixade jag morgonsysslorna i stallet idag. Linnéa har varit snäll och gjort allt de senaste dagarna eftersom jag varit lite handikappad, så jag tänkte att hon skulle få sovmorgon idag. Det gick riktigt bra då jag slapp göra det tyngsta.
 
Efter frukost drog vi iväg med Avve till ridhuset för lite dressyrtrimning. Carre hade lektion med Linnéa och Avve fick därför inviga sin "nya" dressyrsadel. Den låg jättebra på honom och man såg tydligt vad en bra sadel gör för ryttarens sits. Linnéa har i grunden en bra sits, men det blev ju ännu bättre nu.

Avve var väl inte direkt på sitt allra soligaste humör utan gjorde till att börja med sitt bästa för att slippa undan arbete. Han har lite svårt att acceptera att man ibland måste göra det som är jobbigt och lite obekvämt. Varför kan man inte bara få göra det man är bra på?? Men han såg i alla fall riktigt fin ut i slutet när han slappnade av och slutade vara tjurig. Avves stora problem är att hans gener ställer till det för honom. Fullblodsnerver blandade med ponny-tjurskalle blir inte alltid helt bra... ;) Men vi älskar ju honom ändå!

Och imorgon ska han få hoppa så då blir han nog på bättre humör! MYCKET bättre humör misstänker jag! Jag hoppas att Tove kan filma för det kan bli lite rodeo! Eller också är han lugn som en filbunke bara för att alla tror att han ska vara busig. Man vet aldrig. Men säkerhetsväst och fegisrem är nog inte helt fel! ;)

P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0