Lusselelle

Ja egentligen är det ju inte Lucia riktigt än, men för alla SRK:are är detta den RIKTIGA luciahelgen! :) Årets stora begivenhet går av stapeln imorgon - LUCIASHOWEN! Vilket innebär genrep hela dagen idag. För alla läsare som inte bor här uppe kan jag tala om Skellefteå Ridklubbs Luciashow är en mycket stark tradition. Jag har ingen aning om när den första showen hölls, men jag minns att man själv var och tittade i gamla ridhuset i Skelleftehamn när man var liten. Det brukar vara två helt slutsålda föreställningar och det är inte bara hästfolk och närmast sörjande som kommer för att titta. Folk som normalt aldrig kommer i närheten av en häst vallfärdar för att insupa lite hästlukt och massor med julstämning.:)

Nu ska jag bara plocka bort frukosten så ska jag sedan gå ut till våra egna pållar och mocka och fixa det mesta av stalljobbet. Linnea har sovit hos en kompis och kl. ett ska vi vara på plats på ridhuset för genrepet. Det brukar vara ganska förvirrat, men när det är dags för föreställning imorgon kommer allt förhoppningsvis att flyta. ;)

Vi får se om det finns kvar en liten gnutta energi ikväll för att uppdatera, annars får jag försöka göra ett inlägg efter föreställningarna imorgon.

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0