Julstämning

Det är mycket nu! Julklappar, julmat, pyntning och så allt det där vanliga som också ska hinnas med! Men så är det ju för de flesta just nu. Och jag försöker faktiskt att inte dras med i julhetsen. Vi har dragit ner rejält på julklappsköpen och det enda jag bakat är lussekatter och två sorters julgodis. Vi är inga fikamänniskor och varför ska jag då stå och baka bara för att det är jul? Det är så mycket annat man vill hinna med.

Idag har vi dock tagit in julgranen (äkta vara såklart, vi har ju egen skog!) och ställt fram tomtarna. Det blev riktigt mysigt när vi tände granen och så luktar den ju så gott! ;) Jag börjar känna mer och mer julstämning. På lördag ryktas det även att våra supergulliga fodervärdar har tänkt bjuda oss på fika. I like! :)

Vi har kollat Tara lite under ryttare. Hon har ju visat mest hälta när man ridit. Och tack och lov så såg det betydligt bättre ut! :) Hon är inte helt 100, men mycket mycket bättre. Det känns verkligen jätteskönt. Hon är ju våran lilla ögonsten och vi blir ju så oroliga när hon inte är riktigt fräsch.

Tucci har tyvärr lyckats göra sig illa igen, så det blir ingen hoppning med henne på ett tag. Men jag tror inte att det är något jätteallvarligt, så snart har nog Linnéa två hästar att hoppa med. :) Det är nu klart att Tomas Torgerssen kommer även under vårterminen så det blir ju perfekt!

Återkommer med fler rapporter när jag har en stund över! Just nu håller jag på att färga håret så att inte tomten ska bli rädd för mig när han kommer! ;)

P & K/ Ponnymorsan

                                                                                  Vår fina gran:)

                                                             Favvo-tomtarna som min moster målat!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0