Jul i soffan

Saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig. Ibland behövs det verkligen inte mycket för att ens planer ska ryka all världens väg. I mitt fall en vattenhink. Man har ju liksom sett framför sig hur mysigt man ska ha i jul. Nu började jag min julhelg med att återigen sabba ryggen när jag bar ut vatten till ponnyhagen. Kände ingenting just då, men efter att ha sovit en stund till när jag kom in så skar det till i bröstryggen och jag förstod direkt att det inte skulle bli den jul jag tänkt mig.

Smålullig av värktabletter hankade jag mig igenom julafton tillsammans med vår lilla släkt. Vi firade hos mamma och åt gott, såg Kalle Anka och Karl-Bertil Jonsson och delade ut julklappar. Det var trots värken riktigt trevligt. Så roligt att få umgås med min älskade syster och svåger! Det var flera år sedan dom åkte hit upp till jul. Jag fick så fina julklappar och barnen verkade också nöjda med sina.

Juldagen låg jag mest i soffan, tryckte i mig värktabletter och tröstade mig med godis. ;) Linnéa och syrran var ute i stallet och provade bl. a dressyrsadeln som Linnéa fick i julklapp. I natt när jag vaknade av att tabletterna slutat verka så kände jag ändå att det inte var fullt lika smärtsamt som tidigare. Och nu känns det faktiskt som om det håller på att vända.

Så idag ska jag ta igen allt julmys som jag missat tidigare dagar. Torsdag och fredag ska Linnéa träna med Avve för Carre. Som tur är så är jag ledig på torsdag så då får jag vara med och titta. Vi måste också försöka få tag på en dressyrgjord så fort som möjligt så att man kan börja använda dressyrsadeln. Tyvärr kryllar det ju inte direkt av hästbutiker här men nånting ska väl gå att få tag på. Har även en idé om att sätta maken i arbete att tillverka en värmebalja till hagen så att man inte behöver bära ut vatten hela tiden. För jag har ju egentligen inte tid att ha ont i ryggen!

God Fortsättning/ Ponnymorsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0