Heja blågult!

Idag är det roligt att vara svensk! Henrik von Eckermann vann världscupomgången i Mechelen med Gotha och Jens Fredricsson trea på fantastiska Lunatic! Så grymt bra! :) Till och med så pass bra att Sportspegeln kände sig tvungna att nämna det! ;)

Vår egen lille hoppstjärna fick för första gången på myyyycket länge hoppa i fredags. Tyvärr jobbade jag så jag fick inte se, men huvudcoachen (syrran) rapporterade att han var duktig. Han hade skött sig riktigt snyggt, det var bara i slutet som han inte kunde hålla sig längre utan var tvungen att lägga av några glädjesparkar! Tror jag det när man ÄNTLIGEN får göra det man älskar och är så bra på! :)

Nu blir det för Linnéa att träna flitigt och bygga upp honom igen så att han får tillbaka sin otroliga spänst. För det är klart att han har stelnat till lite under den här tiden, men snart är han nog tillbaka i god form igen!

Igår åkte Syster Yster och Ubbe-Gubbe hem till Tungelsta igen men innan dess hann jag och mamma få rå om henne själva en stund. Fredag kväll var ute och åt tillsammans och hade det väldigt mysigt.

För övrigt tycker jag att den här vintern hittills varit lite konstig. Först dröjde det en himla tid innan snön kom. Man hade ju nästan hunnit börja misströsta. Sedan när det väl började snöa så slutade det aldrig. Vi har fått ganska stora mängder de senaste veckorna. Och nu är det helt plötsligt plusgrader och REGN!! Det ska bli spännande att se hur resten av vintern blir.

P & K/ Ponnymorsan

                                                                           Duktiga svenskar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0