Halta och lytta

Jag hade egentligen tänkt uppdatera igår när jag varit i stallet men jag orkade verkligen inte. Dels var jag lite deppig då Tara visade sig vara halt fortfarande, dels hade jag så ont i ryggen att jag bara ville lägga mig ner och skrika! :(

For ut och skrittade Tara en stund och provade att trava men kände direkt att det inte kändes bra. Tara var ju dock pigg och glad som vanligt och hade nog gärna farit ut på en galopptur i pudersnön! Vilken otroligt positiv ponny hon är! Alltid glad och tycker att livet är kul!

Hon får allt vila ett tag till så får vi hoppas att det går till sig. Annars blir det att åka till kliniken och kolla upp henne. Undrar om dom har klippkort där? Det var ju inte länge sedan vi var där med Avve...

Medan jag mockade och fixade i stallet så kände jag att det började dra ihop sig i ena skuldran. Tänkte dock inte så mycket på det eftersom jag brukar ha så ibland, men det brukar släppa med lite massage och liniment. Men nu blev det bara värre och värre. Inatt har jag haft så ont så jag har inte kunnat sova. Nu hade jag tur och fick tid hos kiropraktiker redan i eftermiddag vilket passar perfekt eftersom Linnéa också har tid där då. Ja, hon har OCKSÅ ont i ryggen!!

Eftersom vi nu båda blir justerade idag så kan vi ju inte mocka och fixa i stallet så det fick jag anlita den snälle maken att ordna. Det är ju en himla tur att vi har honom. Till helgen vill det till att vi är friska, för då är det ju Luciashow! Det är genrep på lördag (vilket brukar ta hela dagen) och två föreställningar på söndag så det blir lite tufft om man inte mår riktigt bra. Dessutom har vi vårat eget stall att fixa när vi kommer hem. Men jag ser verkligen fram emot det. Det brukar vara så himla kul och man får en otrolig julstämning! :)

P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hoppas både ni och ponnysarna känner er friska och krya snart!

2012-12-04 @ 22:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0